Μέτρα & Σταθμά   ::   A/C Αυτοκινήτου   ::   A/C Split   ::   Οικιακής χρήσης    ::   Επαγγελματικής χρήσης    ::   Βιομηχανικής χρήσης    ::   Εξαερισμού    ::   Ηλεκτρονικά - Αυτοματισμοί    ::   Ηλεκτροκινητήρες    ::   Συστήματα καταγραφής
 
 
     
 
 
      Βιομηχανικής χρήσεως

ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΨΥΞΗ

1. Εισαγωγη

 Συστηματα ψυξης χρησιμοποιουνται πλεον ευρεως στη βιομηχανια για τη συντηρηση τροφιμων και τον κλιματισμο.Αυτος ο οδηγος αφορα πρωταρχικα την ψυξη στη βιομηχανικη χρηση της και τις μεγαλες κλιματιστικες εφαρμογες. Ομως οι βασικες αρχες , που εδω αναλυονται εφαρμοζονται σε ολα τα συστηματα ψυξης. Ο οδηγος αυτος γραφτηκε για να επενθυμισει και να συμπληρωσει τις βασικες γνωσεις των μηχανικων που εξειδικευονται στον τομεα ενεργειακης διαχειρισης στη βιομηχανια, καθως και ολων αυτων που ασχολουνται με την αγορα , τοποθετηση,συντηρηση και αποδοτικη λειτουργια των συστηματων ψυξης.Τα συστηματα ψυξης εγκαθιστανται για να παραγουν  η να διατηρουν τη θερμοκρασια ενος χωρου η υλικου σε σταθερη χαμηλη θερμοκρασια. Με λιγα λογια, δημιουργουμε ψυξη με την αφαιρεση θερμοτητας απο το ψυχομενο χωρο.Η επιλογη ομως των ψυκτικων συστηματων τις περισσοτερες φορες γινεται με μονο κριτηριο την απαιτουμενη ψυκτικη ικανοτητα, χωρις να λαμβανεται υποψη η αποδοση και το κοστος ψυξης. Ερευνες εχουν δειξει οτι ενα ποσοστο  25% μπορει να εξοικονομηθει παρα πολυ ευκολα.Η αποδοτικη λειτουργια ενος ψυκτικου συστηματος ειναι αναμφιβολα συνδυασμενη με τον σκοπο της αγορας  του, το σχεδιασμο του, την εγκατασταση και τη χρηση του.Για να γινει αντιληπτο τι σημαινει αποδοτικη λειτουργια θα πρεπει να κατανοησουμε τη βασικη λειτουργια του ψυκτικου συστηματος τα πλεονεκτηματα και τα μειονεκτηματα του. Ομως , επιπλεον θα πρεπει να κατανοησουμε τα διαφορα τμηματα του ψυκτικου συστηματος και τους συγκεκριμενους τυπους αυτων των τμηματων.Στο φυλλαδιο, λοιπον, αυτο εξηγουνται οι επιμερους παραμετροι λειτουργιας και η συνολικη λειτουργια του συστηματος ψυξης. Δινονται τα βηματα ενεργειακου ελεγχου, εξεταζονται μεθοδοι προβλεψης και ορθολογικης ενεργειακης διαχειρισης.Οπωσδηποτε, μεσα στις λιγες αυτες σελιδες δεν δυναται να περιληφθουν ολες οι απαραιτητες πληροφοριες σχεδιασμου , κατασκευης και λειτουργιας του συστηματος ψυξης Ωστοσο, για λεπτομερεστερη εμβαθυνση και περισσοτερες πληροφοριες προτεινεται εκτενης βιβλιογραφια στο τελος του οδηγου αυτου.     
 

2.Η Ψυξη και η χρηση της

 Η ψυξη σημερα κυριως χρησιμοποιειται για τη διατηρηση χαμηλων θερμοκρασιων συμφωνα με τις απαιτησεις βιομηχανικων διαδικασιων η για τη διατηρηση θερμοκρασιων ανεσης στους χωρους κατοικιας και εργασιας.Η Χρηση της γινεται επισης αναγκαια για τη συντηρηση τροφιμων -ποτων για μεγαλα χρονικα διαστηματα , ελαχιστοποιωντας συγχρονως την υποβαθμιση της ποιοτητας τους. Πριν προχωρησει  κανεις στην αγορα και λειτουργια ενος ψυκτικου μηχανηματος πρεπει να αναρωτηθει αν χρειαζεται ψυξη.Υπαρχουν αρκετοι τροποι να διατηρηθει η να παραχθει ψυξη, χρησιμοποιωντας τηναπο φυσικους πορους παρεχομενη ψυξη η δροσισμο, οπως  για παραδειγμα η χρηση:

1)Των πυργων ψυξης που μπορουν να ψυχουν το νερο στους 30°C και ακομη χαμηλοτερα και στις πιο ζεστες μερες του καλοκαιριου.
2)Του αερισμου με προυποθεσεις  η νυχτερινου αερισμου κατα τη διαρκεια των καλοκαιρινων μηνων.
3)Του νερου απο πηγαδια μικρου βαθους γεωτρησεων η απο πηγες, που συνηθως εχει θερμοκρασια γυρω στους 10°C καθολη τη διαρκεια του ετους.
4)Της μονωσης που επιπλεον θεωρειται αναγκαια διοτι λειτουργει το ιδιο καλα στο να διατηρει τη ζητουμενη θερμοκρασια τοσο εντος οσο και εκτος χωρου που μας ενδιαφερει.
5)Εξωτερικων σκιαστρων (παντζουρια, ρολα )για τον ελεγχο της ηλιακης ακτινοβολιας, συνηθως τους καλοκαιρινους  μηνες κ.λ.π.
 

3.Η διαδικασια ψυξης 

 Υπαρχουν πολλες διαταξεις παραγωγης ψυξης , ομως μια εχει κυριως επικρατησει, αυτη με μηχανικη συμπιεση.Στη χωρα μας η ψυξη γινεται ως επι το πλειστον με μηχανικη συμπιεση. Στη χωρα μας η ψυξη γινεται  ως επι το πλειστον με μηχανικη συμπιεση ατμου και εφαρμοζεται σε ψυκτικες εγκαταστασεις ισχυος 40w  εως 17,5 MW ανα μοναδα. Βεβαιως, για να λειτουργησουν απαιτειται μηχανικη ενεργεια ωστε να τεθει σε κινηση ο συμπιεστης.Υπαρχουν φυσικα και αλλες ψυκτικες διαταξεις , συμπεριλαμβανομενου και του κυκλου ψυξης με απορροφηση,στις οποιες δεν υπαρχει συμπιεστης, αλλα μια πηγη θερμοτητας (συνηθως υγραεριο).Οι διαταξεις αυτες δεν εχουν επικρατησει λογω ψυχρου λειτουργικου κοστους σε κανονικες συνθηκες λειτουργιας.

3.1.1 Μονοβαθμιο συστημα ψυξης

Η λειτουργια ενος απλου μονοβαθμιου κυκλωματος ψυξης δειχνεται σο σχημα 1.Η ενεργεια απορροφαται απο το ψυκτικο μεσο στον εναλλακτη θερμοτητητας γνωστο ως εξατμιστη.Αυτη η ενεργεια προερχεται απο το προς ψυξη υλικο που ειναι νερο, αερας, αλατονερο η οτιδηποτε αλλο.Ο συμπιεστης, ο οποιος κινειται συνηθως απο εναν ηλεκτρικο κινητηρα , αυξανει την πιεση και συνεπως την θερμοκρασια του ψυκτικου μεσου. Ο συμπιεσμενος ατμος τοτε ψυχεται και υγροποιειται μεσα στον εναλλακτη θερμοτητας, τον αποκαλουμενο συμπηκνωτη  και αποβαλλει την λανθανουσα θερμοτητα του, συνηθως στον περιβαλλοντα αερα η το νερο. Το υγροποιημενο ψυκτικο μεσο τοτε περνα απο την υψηλη πιεση μεσω εκτονωτικης βαλβιδας (στραγγαλιστικου μηχανισμου )σε χαμηλη πιεση και παλι πισω στο εξατμιστη.Ο κυκλος τωρα μολις συμπληρωνεται.Συχνα ειναι χρησιμο και δειχνεται ο κυκλος ψυξης με το διαγραμμα Mollier πιεσης -ενθαλπιας του ψυκτικου μεσου. Στο διαγραμμα2 εμφανιζεται ψυκτικο μεσο R22. Μεσα στο συμπιεστη το ψυκτικο αεριο αυξανει τοσο την θερμοκρασια οσο και την πιεση του.Για τον ιδιο βαθμο συμπιεσης, ενας λιγοτερο αποδοτικος συμπιεστης  θα χρησιμοποιησει περισσοτερη ισχυ και θα παρεχει θρμοτερο αεριο.Το αεριο απο τον συμπιεστη πηγαινει στον συμπηκνωτη. Το αεριο πρωτα ψυχεται απο τη θερμοκρασια καταθλιψης του συμπιεστη στη θερμοκρασια κορεσμου συμπυκνωσης αποδιδοντας την αισθητη θερμοτητα. Το μεγαλυτερο ποσο θερμοτητας που μεταφερεται (λανθανουσα θερμοτητα )στο συμπηκνωτη, εμφανιζεται οταν το ψυκτικο μεσο μετατρεπεται απο το αεριο σε υγρο . Το υγρο μπορει στη συνεχεια να υποψυχθει σε μια θερμοκρασια κατω απο τη θερμοκρασια συμπυκνωσης. Συνηθως η υποψυξη μεσα στον συμπηκνωτη ειναι μονο μερικους βαθμους. Ο συμπυκνωτης ειναι κατι αναλογο προς εναν εναλλακτη ατμου μεσα στον οποιο ο καυτος ατμος υγροποιειται, αποβαλλοντας τη λανθανουσα του θερμοτητα. Ετσι, αν παρομοιασουμε το συμπηκνωτη με εναλλακτη ατμου, τοτε η εκτονωτικη βαλβιδα αντιστοιχει στην ατμοπαγιδα. Οταν το υγρο ψυκτικο μεσο περνα απο την ψηλη στη χαμηλη πιεση, μερος απο το υγρο σχηματιζει ενα μιγμα απο υγρο και ατμο χαμηλης θερμοτητας. Συνεχιζοντας το μηχανικο αναλογο με το κυκλωμα ατμου, ο εξατμιστης αντιστοιχει στον λεβητα, οπου το υγρο ψυκτικο μεσο εξατμιζεται σε σταθερη θερμοκρασια. Ο ψυκτικος ατμος επιστρεφει τοτε στον αναρροφητικο συμπιεστη και ετσι ολοκληρωνεται το κυκλωμα.   

4.Κυρια Μερη Ψυκτικου Συγκροτηματος

 

4.1.2 Παλινδρομικοι Συμπιεστες

Ειναι ο πλεον κοινος τυπος συμπιεστη . Απαρτιζεται απο ενα εως δεκαεξι κυλινδρους. Ενας μικρος παλινδρομικος συμπιεστης  απορροφα λιγοτερο απο 10 kw, ενας μεσαιου μεγεθους  10-50 KW και τελος ενας μεγαλου μεγεθους με πολλαπλους  κυλινδρους  απο 50 KW και πανω.Οι πιο συγχρονοι ειναι οι παλινδρομικοι συμπιεστες με ανωτατο οριο στροφων μικροτερο απο 1.800 rpm.Η ταχυτητα περιστροφης εχει περιορισμενο ευρος γιατι με την αυξηση της πανω απο καποια τιμη μειωνεται η ροη του ψυκτικου μεσου (ατμοποιημενου )μεσω των βαλβιδων (επιτρεπομενα ορια 60m/s στο R-717, 46m/s και R22) Οι πιο συνηθισμενοι παλινδρομικοι συμπιεστες διακρινονται αναλογα με τις συνθηκες λειτουργιας τους σε: 1.Μονοβαθμιες (single):Mπορουν να πετυχουν θερμοκρασιες αναρροφησης εως -45,5° C με θερμοκρασια συμπηκνωσης 35°C και χρηση ψυκτικου μεσου R-502.   2.Χαμηλης βαθμιδας (Booster):λειτουργουν σε χαμηλες θερμοκρασιες κυριες με ψυκτικο μεσο R22 και R-717 (-65oC με R22 και -54°C με R717). 3.Διβαθμιους συμπιεστες :πετυχαινουν θερμοκρασιες χαμηλες εως 62°C με χρηση R22.Ο διβαθμιος συμπιεστης πετυχαινει τη χαμηλη και υψηλη βαθμιδα ενος διβαθμιου κυκλου μεσα σε ενα κελυφος και με τον ιδιο κινητηρα. Ορισμενοι κυλινδροι χρησιμοποιουνται για τη χαμηλη βαθμιδα,οι δε υπολοιποι για την υψηλη.

 

4.1.3 Περιστροφικοι Συμπιεστες

Τους συμπιεστες οπου ο μηχανισμος συμπιεσης του αεριου ακολουθει περιστροφικη η κυκλικης μορφης κινηση, τους χαρακτηριζουμε ως περιστροφικους συμπιεστες. Διακρινουμε τα εξης ειδη Μικρης δυναμικοτητας περιστροφικους συμπιεστες: Ειναι μικρου μεγεθους συμπιεστες και χρησιμοποιουνται στον κλιματισμο. Εχουν σχετικα μικρη σταθμη θορυβου και ελαχιστους κραδασμους. Ταχυτητα περιστροφικης 2.950 εως 3.450 rpm.Κατασκευαζονται σε δυο τυπους : Μεγαλης δυναμικοτητας περιστροφικους συμπιεστες :Χρησιμοποιουνται κυριως σε χαμηλη βαθμιδα (Booster) ψυκτικου κυκλωματος για θερμοκρασιες -87 C εως -20° με μεγαλες παροχες ψυκτικου μεσου εως 600 m³/h και ιπποδυναμεις  εως 600ΗΡ.

 

4.1.3.1 Συμπιεστες ελικοειδους μορφης (Screw type)

Χωριζονται σε δυο κατηγοριες :α)Με μονο ελικα :Εφαρμοστηκαν μετα το 1960 στον κλιματισμο και την βιομηχανικη ψυξη . Αποτελουνται απο εναν κοχλια (ροτορα )και ενα ζευγαρι τροχων αστεροειδους μορφης. Ο κεντρικος κοχλιας εχει εξι (6)ελικοειδεις προεξοχες και οι δυο τροχοι απο εντεκα (11) δοντια που βρισκονται σε δυο αντιθετες πλευρες απο τον κεντρικο κοχλια. Κατα τη συνεχης περιστροφη του κοχλια και των στεροειδων τροχων διακρινουμε τρεις φασεις :Αναρροφηση, Συμπιεση, καταθλιψη. β)Με διδυμο ελικα (Screw tyre):Oι συμπιεστες  με διδυμο ελικα αναπτυχθηκαν μετα το 1930.Στη βιομηχανια ψυχους εφαρμοστηκαν μετα την αναπτυξη της μεθοδου εκτοξευσης λιπαντικου, το 1950.Αποτελειται απο δυο κοχλιες ελικοειδους μορφης, που περιστρεφει ο ενας τον αλλο και το κελυφος του . Συνηθως οι δυο κοχλιες, εχουν ιδια διαμετρο. Η Συμπιεση γινεται σε τεσσερις φασεις:Αναρροφηση -Μεταφορα -Συμπιεση -Καταθληψη.Οι ιπποδυναμεις των κινητηρων των κοχλιωτων συμπιεστων κυμαινονται μεταξυ 20 και 1500HP.Απαραιτητη προυποθεση για την αποδοτικη  αξιοπιστη λειτουργια των κοχλιωτων συμπιεστων ειναι η σωστη και αδιακοπη λειτουργια του κυκλωματος κυκλοφοριας , εκτοξευσης, ανακτησης και ψυξης του λιπαντικου. Στους διδυμους κοχλιωτους συμπιεστες υπαρχει μηχανισμος για συνεχη μεταβολη του φορτιου συνηθως απο 10% εως 100%. Το μηχανισμο μεταβολης του φορτιου κινει ενα εμβολο που μετακινειται με τη βοηθεια της πιιεσης του λιπαντικου.

 

4.1.32 Φυγοκεντρικοι συμπιεστες (Turbocompressors)

Εχουν εφαρμογη στη βιομηχανικη ψυξη και τον κλιματισμο κυριως που απαιτουνται μεγαλες παροχες ψυκτικου μεσου εως και 50.000 m³/h.     Οι ταχυτητες περιστροφης κυμαινονται απο 1.800 εως 90.000 rpm και η θερμοκρασια αναρροφησης τους απο -100 ° C. O λογος συμπιεσης κυμαινεται μεταξυ 2 και 30. Εργαζονται με ολα τα ψυκτικα μεσα.

 

4.1.3.3 Συμπιεστες περιστροφικου ανεμιστηρα (Rotary Vane)

O συμπιεστης αυτου του τυπου αποτελειται απο εναν αξονα που φερει ακτινικα πτερυγια  ο οποιος  περιστρεφεται μεσα στο κελυφος του ροτορα. Καθως περιστρεφεται ο αξονας, ο ογκος του παγιδευμενου αεριου μειωνεται το αεριο συμπιεζεται και τελικα εκτονωνεται απο τη θυριδα εξοδου. Το ευρος μεγεθους των συγκεκριμενων συμπιεστων κυμαινεται απο 1KW-40KW.

 

4.1.3.4 Σπειροειδεις συμπιεστες (Scroll)

Και οι σπειροειδεις συμπιεστες ειναι περιστροφικου τυπου με θεικο εκτοπισμα. Χρησιμοποιουνται ως επι το πλειστον σε μικρες συσκευες κλιματιστικων αντλιων θερμοτητας (5-35 ΚW) και συστηματα κλιματιστικων αυτοκινητων. Το σπειροειδες ειναι ανοικτο σπειρωμα υποστηριζομενο σε μια επιπεδη πλακα. Η σπειροειδης διαταξη αποτελειται απο δυο σπειροειδες. Το ενα σταθερο και το αλλο, ειναι τοποθετημενο σε σχεση με το σταθερο κατα γωνια 180°,κινουμενο γυρω απο το σταθερο σημειο του σταθερου (παραλληλη μετατοπιση ). Καθως το κινουμενο μετατοπιζεται παραλληλα , το αεριο εισερχεται στο μεταξυ διαστημα των σπειροειδων και συγκεκριμενα  στα ακρα της διαταξης. Καθως το αεριο κινειται εσωτερικα, ο ογκος του κενου μειωνεται και το αεριο συμπιεζεται. Τελος η θυριδα εκτονωσης ανοιγει και το αεριο εκτονωνεται. Ο σπειροειδης συμπιεστης εχει σταθερη σχεση συμπιεσης. Η σχεση συμπιεσης ρυθμιζεται απο τον αριθμο των τυλιγματων του ανοικτου σπειρωματος και τη θεση των θυριδων αναρροφησης και εκτονωσης. Οι σπειροειδης συμπιεστες ειναι κατα 10% πιο αποδοτικοι απο ολους τους περιστροφικους που χρησιμοποιουνται σημερα στις κλιματιστικες μοναδες.

 

4.1.Συμπιεστες ( θετικου Εκτοπισματος )

Το σπουδαιοτερο τμημα του ψυκτικου συγκροτηματος με τη μεγαλυτερη ενεργειακη καταναλωση ειναι ο συμπιεστης. Οι συμπιεστες ειναι μηχανικες διαταξεις που αντλουν τον ψυκτικο ατμο απο τον εξατμιστη, αυξανοντας την πιεση του και κινουν το ψυκτικο μεσο στο κυκλωμα. Η  αυξηση της πιεσης επιτυγχανεται με τη μειωση του ογκου του χωρου συμπιεσης με καποιο μηχανικο τροπο.  

4.1.1 Κατηγοριες Συμπιεστων

Αναλογα με το ειδος του μηχανισμου που εφαρμοζεται, χωριζονται σε δυο κατηγοριες:

1.Σε παλινδρομικους η εμβολοφορους

2.Σε περιστροφικους, μια αλλη καταταξη των συμπιεστων γινεται αναλογα με τον τροπο κατασκευης του ζευγους ηλεκτροκινητηρα και συμπιεστη.Οι συμπιεστες χωριζονται:

α)σε ανοικτου τυπου

β)σε ημιερμητικους και

γ)σε ερμητικους

1.Ανοικτου τυπου ειναι αυτοι που ο κινητηρας (ηλεκτρικος η αλλος )ειναι ξεχωριστος απο τον συμπιεστη. Η κινηση μεταδιδεται μεσω καταλληλου συνδεσμου (π.χ. τροχαλιες,μεταλλικο κομπλερ κ.λ.π)

2.Ημιερμητικου τυπου συμπιεστες ειναι αυτοι που ο ροτορας του ηλεκτροκινητηρα και ο αξονας  η στροφαλος του συμπιεστη ειναι κοινος. Το αεριο ψυκτικο  μεσο διερχεται μεσα απο το σωμα του ηλεκτροκινητηρα (εικονα 1 ).

3.Ερμητικου τυπου συμπιεστες ειναι αυτοι που κινητηρας και συμπιεστες ειναι μεσα σε κοινο κλειστο περιβλημα (εικονα 2).Μπορουμε επισης να διακρινουμε τους συμπιεστες αναλογα με τη στιβαροτητα κατασκευης, τη χρηση για την οποια προοριζονται και το κοστος κατασκευης σε:

1.Ελφρου τυπου :μικροι,ερμητικου τυπου.

2.Εμπορικου τυπου η μεσου :ημιερμητικοι μεσης αποδοσης, καταλληλοι για ψυγεια καταστηματων επισης ανοικτου τυπου χωρις αντικαθιστωμενα χιτωνια.

3.Βιομηχανικου τυπου :μεσης και μεγαλης αποδοσης, με αντικαθιστωμενα χιτωνια, με μεγαλη αντοχη σε μακροχρονια και συνεχη χρηση.

4.2 Αποδοση συμπιεστη και αποδοση συστηματος
Ειναι πολυ βασικο να αποδιδεται σωστα η διαφορα μεταξυ της αποδοσης του συμπιεστη και εκεινης του συστηματος ψυξης. Η παραμετρος της αποδοσης συγχεεται συχνα, για τον λογο αυτον ειναι απαραιτητο να δοθει ξεκαθαρα η σχεση τους. Η Αποδοση συμπιεστη συχνα παρουσιαζεται απο τους κατασκευαστες ειτε υπο μορφη διαγραμματος (διαγραμμα 3 )ειτε σε πινακες αποδοσης και υσχυος για την περιοχη θερμοκρασιων συμπυκνωσης και εξατμισης . Οταν λοιπον μιλαμε για αποδοση του ψυκτικου συστηματος εννοουμε την ενδειξη της ενεργειακης αποδοσης ολοκληρου του ψυκτικου κυκλου. Συνηθως την εκφραζουμε με τον συντελεστη συμπεριφορας (COP).Ο συντελεστης συμπεριφορας (COP) ενος ψυκτικου συγκροτηματος επηρεαζεται απο πολλους παραγοντες:
α)Το ψυκτικο μεσο
β)τη διαταξη του κυκλου
γ)τις θερμοκρασιες συμπυκνωσης και εξατμισης
δ)Την αποδοση του συμπιεστη
ε)Την καταναλωση ηλεκτρικης ενεργειας απο τον βοηθητικο εξοπλισμο.
Καθε ενας απο τους παραπανω παραγοντες εχει μια συγκεκριμενη επιδραση στο COP και οπωσδηποτε στην συνολικη ενεργειακη αποδοση. Για παραδειγμα, μειωση της θερμοκρασιας κατα 1°C μπορει να επηρεασει την ενεργειακη καταναλωση του συμπιεστη κατα 3%. Η ουσιαστικη παρατηρηση που γινεται αμεσα αντιληπτη ειναι οτι η αποδοση του συμπιεστη ειναι ενας απο τους περαγοντες που επηρεαζουν την ενεργειακη καταναλωση του συμπιεστη και κατ̉  επεκταση το συντελεστη συμπεριφορας του συστηματος ψυξης.
 
4.2.1 Yπολογισμος της αποδοσης συμπιεστη   
Ο υπολογισμος της αποδοσης του συμπιεστη απο τα στοιχεια του κατασκευαστη ειναι απαραιτητος για τη διαμορφωση του θερμοδυναμικου κυκλου χρησιμοποιωντας τα δεδομενα ψυκτικων ιδιοτητων. Το βασικο σχεδιαγραμμα ενος μονοβαθμιου κυκλου παρουσιαζεται στο σχημα 1 με το αντιστοιχο διαγραμμα του Moiler (διαγραμμα 4). Η αποδοση του συμπιεστη οριζεται σαν :

ηισοετρ. =

  θεωρητικο εργο συμπιεσης

 πραγματικο εργο συμπιεσης

Κανοντας αναφορα στην διαγραμμα 4 αυτο ειναι ισοδυναμο με :
ηισοεντρ.=  h
h -h
οπου h ειναι η ενθαλπια του ψυκτικου μεσου. Εαν χρησιμοποιησουμε ενα συμπιεστη με τα ακολουθα δεδομενα  : Ψυκτικο μεσο R 22
ψυκτικη ισχυς   100KW
ισχυς αξονα 30 KW
θερμοκρασια εξατμισης      -10°C
θερμοκρασια συμπυκνωσης  35°C
Υπερθερμανση καταθλιψη   10°C
υποψυξη 15°C

Για την εκτιμηση της αποδοσης πρεπει να γινουν οι παρακατω ενεργειες :         

  1. Βρισκουμε τις συνθηκες ενθαλπιας και εντροπιας της καταθλιψης του συμπιεστη στους πινακες υπερθερμου για R22(Παραρτημα )σε θερμοκρασια κορεμου  -10°C υπερθερμου
    h  =308,9 kj/kg
    s  =1,792 kj/kg
  2. Για θερμοκρασια κορεσμου 35°C στην καταθλιψη προσδιοριζεται στο σημειο 2S αναζητωντας σταθερο σημειο οπου S   =S  Επομενως           h  =343.3 kj/kg
  3. H ενθαλπια του σημειου 3 στους πινακες κορεσμου υγρου στους 25°C ( 35° C μειον 10° του υγρου υποψυξης )
    h =129.8 kj/kg
  4. Επειδη οι βαλβιδες εκτονωσης που συμμετεχουν δεν εναλλασουν ενεργεια 
    h =h =129.8 kj/kg
  5. Η ψυκτικη ισχυς, q  για καθε kg ψυκτικου μεσου δινεται απο:
    q-h -h
    =308,9-129,8=179,1 kj/kg
  6. Η Πραγματικη ψυκτικη ισχυς δινεται απο Q=qm (  οπου m ειναι η ροη μαζας του ψυκτικου υγρου σε kg/s), οπου m=Q/q=100/179.1=0,558 kg/s\
  7. H πραγματικη ψυκτικη ισχυς του συμπιεστη , P,δινεται απο P=( h -h )m  οπου h -h =p/m=30/0.56=53.73 kj/kg h
  8. Η αποδοση του συμπιεστη μπορει να υπολογιστει ως εξης :
    ηισοεντρ.=  h  -h    x100      =     343.3 -308.9
    h  -h  53.73
    =64.0%

Η τιμη της αποδοσης του συμπιεστη ηισοεντρ =64% ειναι μονο για τις ειδικες συνθηκες που καθοριζονται στο συγκεκριμενο παραδειγμα. Εαν ο ιδιος συμπιεστης λειτουργουσε με διαφορετικες θερμοκρασιες συμπυκνωσης  και εξατμισης  η αλλο ψυκτικο μεσο, η τιμη θα ηταν πολυ διαφορετικη.

 

FRIDGE AIR AEROSOL

Περιοριζει τις οσμες  Απομακρυνει τις βρωμιες και την λεπτη επικαλυψη που συσσωρευεται στους αεραγωγους Αποτελεσματικη δραση με αφρο  Βολικη συσκευασια, σε αεροζολ -ευκολο στην   χρηση  Δεν περιεχει υδρογονανθρακες, βενζολιο, χλωριωμενους  η  βουτυλικους διαλυτες-Περισσοτερο φιλικο προς το περιβαλλον

 

ΑΠΛΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ       

Ανοιξτε τις πορτες και αφαιρεστε τα φιλτρα  για να εξασφαλισετε καλο αερισμο πριν ξεκινησετε. Δουλευοντας σταδιακα , εφαρμοστε το προιον  για 5-10 δευτερολεπτα  στην εισαγωγη του αερα , στην εισοδο της ανακυκλωσης του αερα στην υψηλοτερη σκαλα θερμανσης, στους αεραγωγους του δαπεδου και στις οπες εξαερισμου. Μετα απο καθε σταδιο αφηστε το συστημα να δουλεψει για 2-5 λεπτα.

 

Για βιομηχανικες εφαρμογες :

Ακολουθηστε τις ιδιες οδηγιες οπως παραπανω οπου το εφαρμοζετε.

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

Για  εφαρμογες σε αυτοκινητα

1.  Ανοιξτε ολες τις πορτες του αυτοκινητου για να αερισθει και αφαιρεστε καθε φιλτρο απο τους αεραγωγους του συστηματος

2.  Ρυθμιστε το χειροκινητο συστημα στη θεση NORMAL και FRESH AIR. Ρυθμιστε το αυτοματο συστημα στη θεση VENT και COLD.Με τον ανεμιστηρα στη μεγαλυτερη σκαλα και χρησιμοποιωντας το σωληνακι που δινεται στο διαχωριστικο της μηχανης και αφηστε το συστημα να δουλεψει για 5 λεπτα.

3.  Ρυθμιστε το συστημα στο RECIRCULATE(ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ) και ψεκαστε για 5-10 δευτερολεπτα, στην εισοδο της ανακυκλωσης του αερα, που συνηθως βρισκεται στο δαπεδο της καμπινας των επιβατων. Σκουπιστε τυχον περισσευματα  του σπρευ με ενα χαρτι η πανι, αφηστε  να ανακυκλωθει  ο αερας για 1-2 λεπτα

4.Ρυθμιστε την θερμανση στο μεγιστο και ψεκαστε στην εισοδο ανακυκλωσης του αερα για 5-10 δευτερολεπτα. Αφηστε το συστημα να λειτουργησει για 2 λεπτα  και επειτα κλειστε

5.Ψεκαστε μικρη ποσοτητα απο το προιον μεσα στους αεραγωγους του δαπεδου και σε καθε αλλη οπη εξαερισμου στο εσωτερικο του αυτοκινητου.    

6. Ξαναρυθμιστε το συστημα στο NORMAL και FRESH AIR για χειροκινητο συστημα η στο VENT και COLD για αυτοματο συστημα και αφηστε το να δουλεψει για 2 λεπτα. Κλειστε το συστημα

7. Αφηστε το αυτοκινητο για τουλαχιστον 10 λεπτα ωστε οι ατμοι του διαλυτου να φυγουν. Επανελαβετε το σταδιο 6 αν παραμενει οσμη διαλυτων.

Για βιομηχανικες εφαρμογες :Ακολουθηστε τις ιδιες οδηγιες οπως παραπανω οπου το εφαρμοζετε.

 

  Click to enlarge Click to enlarge

 
 
         

Φυσικό Αέριο, Θέρμανση, Κλιματισμός, Υδραυλικά. κατασκευή - εγκαταστάσεις - πωλήσεις - μελέτες - επισκευές.
Κλιματιστικά, Daikin, Συστήματα θέρμανσης, υδραυλικών, ηλιακά, Καυστήρες πετρελαίου, Θερμαντικά σώματα, Διακόπτες σωμάτων, Δεξαμενές πολυαιθυλενίου, Αυτονομίες, Καμινάδες, Κυκλοφορητές, Δοχεία Διαστολής, Θερμοσίφωνες, Ηλιακά, Ταχυμπόιλερ λεβητοστασίου, Όργανα θέρμανσης Επιτοίχιοι λέβητες, Εξαρτήματα καμινάδος, Καυστήρες Αερίου, Μελέτη Φυσικού αερίου, Split τοίχου, Δαπέδου/οροφής, Κασσέτες, Οροφής/τοίχου, Τύπου αεραγωγού, Συστήματα νερού, Εξαρτήματα σιδηροσωλήνας, Εξαρτήματα Ορειχάλκινα, Εξαρτήματα χάλκινα, Σωλήνες, Μονώσεις, Mπαταρίες, Στηρίγματα, Αναλώσιμα, Κόλλες, Καθαριστικά, Σπιράλ

Μηλιαράκη 17 - Κάτω Πατήσια, 111 45, Αθήνα, Τηλ.: 210-22.80.384, 22.86.268, Fax: 210-22.81.026, george@soldatos.gr
Σπάρτακου 6 - Καλλιθέα, 176 76, Αθήνα, Τηλ.: 210-34.61.963, 34.59.269, Fax: 210-34.27.021, spyros@soldatos.gr
Copyright © 2008 - soldatos.gr - All Rights Reserved.


Art Internet Design

 
Εταιρικό προφίλ Προϊόντα Βασικές Αρχές E-shop Δελτία Τύπου Επικοινωνία